דף הבית » מדריך משפט משפטי » הנה משהו שלא ידעתם על איך איתמר בן גביר הוא עורך דין
הנה משהו שלא ידעתם על איך איתמר בן גביר הוא עורך דין

הנה משהו שלא ידעתם על איך איתמר בן גביר הוא עורך דין

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

איתמר בן גביר הוא פוליטיקאי ימני קיצוני מישראל המייצג את מפלגת עוצמה יהודית בכנסת מאז הכנסת העשרים וארבע. כיום הוא מכהן כיו”ר המפלגה בכנסת העשרים וחמש.

לטענתו, במהלך פעילותו הפוליטית הוגשו נגדו 53 כתבי אישום, ומתוכם הוא נמצא אשם בשמונה עבירות פליליות, בהן התפרעות, הפרעה לשוטר והסתה לגזענות. כמו כן, הוא טען כי הוא נמצא אשם גם בשתי עבירות של חומר התומך בטרור ובשתי עבירות של תמיכה בטרור. זכה בסך של כ-25,000 ₪ בתביעות משפטיות נגד המשטרה בגין הפרת זכויותיו.

בן גביר למד בקריה האקדמית אונו כדי לקבל את השכלתו המשפטית. בשל עברו הפלילי, לשכת עורכי הדין תכננה תחילה למנוע ממנו את ההתמחות. בערעור שהגיש על פסק הדין שרר שוויון בין חברי הוועד המרכזי של הלשכה, לפיכך פסק הדין המקורי עומד בעינו. בן גביר טען כי גורמים פוליטיים שיחקו תפקיד בבחירה. בתשובה לערעור שני, חזרה בה הוועדה מהתנגדותה, בכפוף לתוצאות ההליכים המשפטיים המתנהלים נגדו. הוא סיים את מבחני לשכת עורכי הדין ב-2012, בעקבות זיכויו, והוסמך לעסוק בעריכת דין.

הציונות הדתית

קבוצות ורשימות ישראליות ימניות התומכות בציונות הדתית וארץ ישראל כולה ידועות כציונות דתית. הסיסמה החדשה של מפלגת האיחוד הלאומי-תקומה היא “הציונות הדתית”, והיא כוללת גם רשימה המאגדת את מפלגות האיחוד הלאומי-תקומה, עוצמה יהודית ומפלגות נועם.

“הציונות הדתית” נבחרה כמונח גג לרשימה המאוחדת של המפלגות המזוהות עם התנועה הדתית לאומית לפני הבחירות לכנסת העשרים וארבע. הרשימה ייצגה את שלוש המפלגות כמכלול ונבחרה לכנסת. בראשו כיהן בצלאל סמוטריץ’, יו”ר “האיחוד הלאומי”. למקום השלישי הגיע איתמר בן גביר, יו”ר “עוצמה יהודית”, ובמקום השישי אבי מעוז, יו”ר נועם. הרשימה נבחרה עם שישה מנדטים וקיבלה 24 מושבים לכנסת. אופיר סופר, שהיה שמור על ידי יו”ר הליכוד בנימין נתניהו לאחר מיזוג שלוש המפלגות, הועבר מהליכוד למפלגה והוסיף לה מנדט אחד.

מי זה איתמר?

על פי ההסכמים הראשונים של מה שצפויים להיות מספר רב של הסכמים קואליציוניים אליהם הגיעו מפלגת הליכוד של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, המחוקק הקיצוני איתמר בן גביר, בעל היסטוריה ארוכה של רטוריקה ופעולות אנטי-ערבית, יהפוך לשר החדש של מדינת ישראל. בִּטָחוֹן.

על העסקה עם מפלגת הכוח של בן יהודי גביר הכריזה מפלגת הליכוד ביום שישי.

כרגע מתקיימות שיחות עם שלושה בעלי ברית פוטנציאליים נוספים של הימין הקיצוני והחרדי לקואליציה. נתניהו יוביל את הממשלה הכי ימנית ודתית בתולדות ישראל אם יזכה להיבחר מחדש לתפקיד ראש הממשלה.

החשש להסלמה נוספת בפעולות האיבה הישראליות-פלסטיניות מתעוררות בעקבות ההחלטה להעניק לבן-גביר את התפקיד הרגיש. בן-גביר ובעלי בריתו רוצים להעניק חסינות לחיילים ישראלים שיורים בפלסטינים, לגרש חברי פרלמנט יריבים ולהוציא להורג פלסטינים שנמצאו אשמים בתקיפת יהודים.

בן-גביר הוא חסידו של הרב הגזעני מאיר כהנא, שמפלגת כח סומנה על ידי ארה”ב כארגון טרור לפני הירצחו בניו יורק ב-1990. כהנא גורש מהפרלמנט ומפלגתו נאסרה בישראל.

הוא הורשע בפשעים כמו הסתה לקנאות וסיוע לקבוצת טרור לפני שהפך לעורך דין ונכנס לפוליטיקה.

כמה מנדטים יש בכנסת?

מבקר המדינה ונשיא המדינה נבחרים על ידי הכנסת בתפקידה כגוף בוחר. ירושלים היא ביתה של הכנסת המונה 120 חברים. הכנסת אינה נבחרת בהצבעה עממית ישירה. הם משתתפים בבחירות הכלליות כמועמדים במסגרת הפרמטרים של רשימות המפלגות.

 

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן